Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

 

1- Serbest Tüketici kimdir?
 

Elektrik Mevzuat hükümlerine göre; 2016 yılı için Serbest Tüketici limiti 3.600 kWh olarak uygulanmaktadır. Bu ve bunun üzerinde elektrik tüketen gerçek ve tüzel kişiler serbest tüketici olmaktadır. Aylık fatura tutarı KDV dâhil ortalama 120 TL olan tüketiciler bu şartı yerine getirmektedirler.

 

2- Ucuz elektrik alabilir miyim?
 

Evet. Serbest Tüketici  iseniz özel elektrik şirketleri/tedarikçilerden ucuz elektrik fiyat teklifi alabilirsiniz.  Elektrik şirketi ile yeni sözleşme imzaladıktan sonra TEİAŞ/PMUM’a kaydınız yapılır ve onaylanır. Onaydan ortalama 15 gün-1 ay sonra ucuz elektrik kullanmaya başlarsınız.

 

3- PALPORT’tan elektrik tedarik etmek için ek bir ücret ödememiz gerekiyor mu?

 

Hayır. PALPORT’tan elektrik tedarik etmeniz için hiçbir ek ücret ödemenize gerek yoktur.

 

4- Elektrik tedariğini PALPORT’tan sağlarsam tasarrufum ne kadar olacak?

 

PALPORT, sizin elektrik aldığınız veya bulunduğunuz ildeki dağıtım şirketindeki (TEDAŞ şirketleri) elektrik tarifeniz  üzerinden indirim yapacaktır. Dolayısıyla PALPORT müşterisi olduğunuzda, ucuz elektrik kullanacaksınız

5- Güncel elektrik satış fiyatı nedir?

TEDAŞ’ın her ay yayımladığı ve fatura kesen şirketinizde uygulanan  tarifedir.  Örnek olarak, mesken, ticarethane tek terim, sanayi OG, vb.

 

 

6- Sayaç okuma, arıza, bakım, kesinti durumlarında kiminle irtibata geçmeliyim?.

Elektrik sayaçlarının okunması, kanun gereği bağlı bulunduğunuz dağıtım şirketleri tarafından yapılmaktadır. Elektrik dağıtım şirketi size bakım ve onarım hizmeti sunmak zorundadır. Elektrik sayacınız eski ise yenisi dağıtım şirketi tarafından ücretsiz değiştirilecektir.

7.Elektrik faturalarım hangi kurum tarafından kesilecek?

Aynı dağıtım şirketine bağlı kalacaksınız. Elektrik Dağıtım şirketiniz her ay sayacınızı okuyacaktır. Mevcut bağlantı şeklinizde olduğu gibi elektrik kullanmaya devam edersiniz. PALPORT okunan sayaç tüketim verilerine göre indirimli olarak fatura keser. Faturanız PALPORT’tan her ay düzenli olacak size ulaştırılacak. Faturanızı PALPORT’un faturada yazdığı ödeme noktalarına ve hesaplarına ödeyeceksiniz. Artık TEDAŞ’a ödeme yapmak yok.

8-Reaktif enerji bedeli kimin sorumluluğundadır?

Herhangi bir sebeple kompanzasyon sisteminiz düzgün çalışmıyorsa, reaktif enerji kullanımı söz konusu olabilir. Bu durumda EPDK tarafından belirlenmiş yasal limitleri aştığınız taktirde reaktif enerji bedeli ödemek zorunda kalırsınız. Reaktif enerji bedeli bağlı olduğunuz elektrik dağıtım şirketi tarafından okunur ve PALPORT’a bildirilir. PAL Kullanmış olduğunuz reaktif ve kapasitif güç oranı yasal limitlerin üzerinde ise reaktif ve kapasitif güç bedeli de PAPPORT tarafından fatura edilcektir. PORT tarafından fatura edilir ve sizden tahsil edilen bu bedel Dağıtım Şirketi’ne iade edilir. PALPORT sadece "aktif enerjinin" satışını gerçekleştirmektedir.

9- Fiyat Değişiklikleri fiyatımıza yansıtılacak mı?

Elektrik fiyat tarifeleri, üçer aylık dönemlerde EPDK tarafından belirlenmekte ve yayınlanmaktadır. Tarifelerin değişmesi durumunda PALPORT ile yapacağınız sözleşmede yer alan mevcut indirim oranı yeni tarifenize uygulanarak yeni birim fiyatınız belirlenecektir. Indirim oranınız değişmez.

10. Özel elektrik şirketinden aldığım için elektrik kesintisi olur mu?

Elektrik aynı kalitede ve şartlarda devam eder. Elektrik kesintisi şayet dağıtım şirketinde arıza veya teknik sebeplerle kesilebilir. Özel şirketten ucuz elektrik kullanırken aynı elektriği kullanıyorsunuz. Yani sadece  faturanızı değiştiriyoruz ve PALPORT ile elektrik faturalarına artık yüksek bedeller ödemeye son veriyoruz.

11- Elektrik arızasında kesinti olma ihtimali var mıdır?
Elektrik iletim şebekesi, tüm santrallerin farklı giriş noktalarından beslediği bir sistemdir. Mücbir Sebep, Acil Durum, Zor Gün, Sınırlı Kapasite olması durumlarında iletim firmaları ve Enerji Bakanlığı tarafından hazırlanan bir prosedür uygulamaya geçer ve elektrik ihtiyacı daha az önem taşıyan çıkışlarda kısıntı veya kesintiye gidilebilir. Elektriği satın aldığınız firmadan dolayı, ulusal şebekede yeterli enerji olduğu sürece Müşterilerin elektrik kesintisi şeklinde bir etkilenmesi durumu olmayacaktır.

12- Elektrik sayaçlarım birden fazla hepsini topladığımda serbest tüketici limitine ulaşıyorum; sayaçlar benim adıma; ucuz elektrikten yararlanabilir miyim?

Hayır. Aylık fatura tutarı KDV dâhil ortalama 120 TL olan abonelikler bu şartı yerine getirmektedirler.

13- Birden fazla aboneliğim var ancak faturalarımın hepsinin tek bir adrese gelmesini istiyorum.

Bu imkânı sağlayabiliriz. Abonelik adresleriniz farklı bile olsa fatura adresiniz tek bir yer olabilir. Böylelikle elektrik faturalarınızı daha kolay takip edebilirsiniz.

14- Sözleşme süreniz sona erdiği zaman nasıl bir uygulama olur?

Sözleşmeler tarafların mutabakatı ile devam eder. Sözleşmenizi kendi istediğinizle fesh etmek istiyorsanız; mutlaka Sözleşmede yer alan süre içinde PALPORT’a yazılı haber vermelisiniz.  

15- Elektriği sözleşme sonunda farklı bir tedarikçiden alabilir miyim?
Evet, alabilirsiniz. Ancak, şu andaki mevcut sözleşmenizde yer alan sözleşme feshi bildirim tarihinden evvel eski tedarikçinize yazılı olarak bilgi vermeniz ve sözleşmeyi fesh etmeniz gerekir.
 

16- PALPORT’a geçmek istiyorum, eski şirketime borcum var. Ne yapmam lazım ?  

PALPORT ile yeni bir sözleşme yapabilmeniz için, elektrik kullandığınız şirkete vadesi geçmiş herhangi bir borcunuzun olmaması gerekmektedir. Aksi takdirde müşteriden borcunu kapatması talep edilir. Borcunuzun olması yeni şirkete geçmenize engeldir.

17- Sözleşmesiz kalırsam veya feshedilirse, elektrik kesintisi yaşarmıyım ?

Hayır, sözleşme feshinden dolayı elektrik kesintisi yaşanmaz, elektriğinizi bağlı bulunduğunuz elektrik dağıtım şirketinden almaya devam edersiniz.
 

 

Sıkça Sorulan Sorular
Ucuz Elektrik Kullanmak İçin
Lütfen çağrı merkezimizi arayınız :

+90 216 325 73 30
design:

Copyright © 2012 Tüm Hakları Saklıdır. Palport Elektrik Ticaret A.Ş.
Ucuz Elektrik Çağrı Merkezi 0 216 325 73 30